سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه از بیمار شدن مرغ عشق ها جلوگیری کنیم ؟

اگر شما هم پرورش دهنده مرغ عشق باشید بیماری های این پرنده شما را نیز آزرده خاطر ساخته است، علی رغم اینکه مرغ عشق ها پرنده های مقاومی هستند و در برابر بیماری ها مقاومت بدنی زیادی از خود نشان می دهند اما بی توجهی به آنها و دادن غذای ناسالم و یا نگهداری در مکان کثیف و غیر بهداشتی می تواند پرنده را بیمار بسازد.

 

بنابراین برای جلوگیری از بیماری مرغ عشق ها پیشنهاد هایی را برای شما خواهیم داشت که توجه به آنها می تواند سلامت پرنده شما را تا حد زیادی تضمین کند.

Related image

 

برای اینکه مرغ عشق های شما همیشه سالم و سرحال باشند و هم چنین از طول عمر بالایی نیز برخوردار باشند باید الزاما بهداشت را در محیط آنها رعایت کنید. موارد زیر می تواند بسیار کمک کننده باشد:

– سعی کنید همواره کف قفس را تمیز نگه دارید، برای این منظور می توانید از روزنامه استفاده کنید چون به راحتی می توانید روزنامه ها را هر روز تعویض کنید. جمع شدن فضولات پرنده در کف قفس باعث رشد باکتری ها در محیط شده و بدین ترتیب آب و غذای پرنده را نیز به طور غیر مستقیم آلوده خواهد کرد.

– هر روز آب و غذای تازه و تمیز در اختیار پرنده قرار دهید، اگر مرغ عشق شما از غذای مانده و فاسد تغذیه نماید احتمال بیماری در او نیز به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. غذا هایی مانند تخم مرغ، میوه و سبزیجات تازه نباید زمان زیادی در اختیار پرنده قرار گیرد.

– پرنده شما باید همواره از بدن تمیزی برخوردار باشد چون دائما در حال تمیز کردن پر های خود با دهانش می باشد، بنابراین اگر بدن پرنده کثیف باشد احتمال نفوذ بیماری از بدن پرنده وجود دارد، برای این کار می توانید یک وان حمام کوچک درون قفسش قرار دهید، آب وان حمام را پس از هر بار استحمام باید عوض کنید هم چنین نباید هیچ گونه مواد شوینده و شامپویی درون وان حمام پرنده استفاده کنید چون کاملا مضر می باشد. اگر پرنده شما عادت به آب تنی در وان حمام ندارد، می توانید شخصا آن را زیر دوش آب ولرم قرار دهید و بدنش را بشورید.

– قفس پرنده را حداقل ماهانه یکبار کاملا بشورید و در برابر آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

– اگر متوجه وجود هر گونه حشره موزی مانند مگس یا پشه در اطراف پرنده شدید، سعی کنید پرنده را بیرون ببرید و محیط را با حشره کش ضد عفونی کنید. برای جلوگیری از ورود مجدد حشرات باید در و پنجره ها را توری کنید.

– وجود بخار اکالیپتوس در محیط اطراف باعث شادابی پرنده می شود و هم چنین بوی مطبوعی را نیز در محیط پخش می کند. برای این منظور می توانید از انواع بخار ساز های موجود بازار استفاده کنید.

منبع این مطلب : پرورش مرغ عشق در خانه