سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی کامل با تاریخچه، نژاد ها، زیستگاه، کاربرد ها و بیماری های

شاید شما نیز جزو افرادی باشید که به پرورش و نگهداری مرغ مینا علاقه پیدا کرده اید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پرنده دارید. این نوشته به شما کمک خواهد کرد تا با خصوصیات و نژاد این پرنده آشنا شده و در مورد زیستگاه، بیماری ها و تغذیه مرغ مینا اطلاعات بیشتری دریافت کنید و در نهایت با چشمی باز شروع به پرورش این پرنده زیبا بنمایید.

 

مرغ مینا پرنده ای کوچک، پر سر و صدا و بسیار پر جنب جوش است که در زبان انگلیسی بدان Myna یا Mynah نیز می گویند، این پرنده از خانواده سار ها می باشد (سار به دسته ای از پرندگان با اندازه کوچک تا متوسط گفته می شود که بسیار پر سر و صدا و پر جنب و جوش هستند). این پرنده دارای نژاد های مختلفی می باشد که در این مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت و در زبان فارسی به آن مینای سخنگو و مینای مقلد نیز می گویند. ریشه کلمه مینا از زبان هندی سانسکریتی برگرفته شده و به زبان های دیگر نیز راه یافته است.

مرغ مینا به دلیل استعداد زیادی که در یادگیری و سخن گفتن دارد، در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است، نگهداری از آن بی دردسر بوده و به دلیل خوی وحشی که دارد در هر نوع آب و هوایی قابل پرورش می باشد.

 

ویژگی های ظاهری مرغ مینا

ویژگی هایی که هم اکنون خدمت شما معرفی می شود مربوط به مرغ مینای نژاد معمولی می باشد. این نژاد دارای منقار و پاهای زرد رنگ بوده هم چنین پوست اطراف چشمانش به رنگ زرد می باشد. پر های قسمت سر و گردنش به رنگ سیاه مایل به خاکستری می باشد و بقیه قسمت های بدنش با پر های قهوه ای شرابی پوشانده شده است. هم چنین در دو گوشه شاه پر ها و انتهای پایینی دمش پرهایی به رنگ سفید وجود دارد که هنگام پرواز این پر های سفید واضحتر دیده می شود. مرغ مینا 23 سانتی متر طول دارد.

 

Ù?رغ Ù?Û?Ù?ا